Skip til hoved indholdet

UDBUD - Rødding, Isfuglevænget

UDBUD: Isfuglevænget - Rødding

Store og attraktive byggegrunde i det nord-østlige Rødding sættes i udbud.

Vejen Kommune udbyder nu 13 større byggegrunde i smukke omgivelser med grundstørrelser varierende mellem 1002-1475 m2, hvor hele familiens liv har god plads til at udfolde sig frit.

Alle grundene er i udbud i perioden fra den 26. Juni 2024 til torsdag den 8. August 2024 kl. 12:00. 

Tilbudsblanketten og det samlede udbudsmateriale fremgår længere nedenfor. 

Oversigtskort

GrundArealMindstepris*
Isfuglevænget 31.290
522.450
Isfuglevænget 4
1.475
567.875
Isfuglevænget 5
1.179
506.970
Isfuglevænget 6
1.423
547.855
Isfuglevænget 7
1.218
523.740
Isfuglevænget 8
1.400
539.000
Isfuglevænget 9
1.143
491.490
Isfuglevænget 10
1.224
471.240
Isfuglevænget 11
1.266
512.730
Isfuglevænget 12
1.442
555.170
Isfuglevænget 13
1.002
385.770
Isfuglevænget 15
1.054
405.790
Isfuglevænget 17
1.088
418.880

*Mindsteprisen er inklusiv moms og eksklusiv tilslutningsbidrag til forsyningsselskaber.

Mindsteprisen for Isfuglevænget 4, 6, 8, 10, 10, 12, 13, 15 og 17 er 385 kr. pr. m2
Mindsteprisen for Isfuglevænget 3 og 11 er 405 kr. pr. m2
Mindsteprisen for Isfuglevænget 5, 7 og 9 er 430 kr. pr m2

OBS: Sammen med købesummen opkræver Vejen Kommune et tilslutningsbidrag til kloak 77.901 kr.,  vand 15.625 kr., el 22.438 kr., varme 25.000 kr.,  Alle priser er inklusive moms.

I alt opkræves 140.964 kr. inklusive moms pr. boliggrund, da Vejen Kommune allerede har afholdt udgiften hertil.

Udbudsmateriale

Værd at vide om udbud

Hvad er et udbud?

Før en kommune må sælge en byggegrund, skal byggegrunden udbydes til salg i henhold til bekendtgørelse nr. 396 af 3. marts 2021 om offentligt udbud ved salg af kommunens henholdsvis regionens faste ejendomme.

Et udbud er en lovpligtig periode af minimum 14 dages varighed, hvor alle kan byde på en eller flere af kommunens grunde i henhold til de fastsatte vilkår som fremgår af udbudsmaterialet på hjemmesiden. Udbudsmaterialet består af alle de oplysninger som er tilgængelige på udbudssiden.

Efter udbuddet sættes de grunde, der ikke blev solgt, til salg på hjemmesiden, hvorefter man kan reservere og købe på almindelig vis.


Sker der noget med priserne?

Byrådet fastsætter en mindstepris forud for udbuddet.

Prisen efter et udbud vil som regel være den samme som under udbuddet - medmindre prisen er blevet budt op i udbuddet.


Hvordan byder jeg på en eller flere grunde?

Du skal afgive dit bud på en tilbudsblanket som findes på udbuddets hjemmeside eller som kan udleveres af Teknik & Miljø i Vejen.

Tilbudsblanketten kan afleveres på én af følgende måder:

  1. Tilbudsblanketten printes ud, udfyldes og scannes ind. Derefter kan den sendes gennem vores digitale system. 

    Indsend dit bud digitalt

  2. Print tilbudsblanketten ud, udfyld den og send den i en gul svarkuvert med posten til Vejen Kommune, Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen eller aflever svarkuverten i Vejen Kommunes postkasse på samme adresse.

    Den gule svarkuvert skal hentes hos Teknik & Miljø på Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen eller bestilles på tlf. nr. 7996 6055 / 7996 6203 eller via digital post.

    Afleveres tilbudsblanketten i den gule svarkuvert, er det vigtigt at markerer svarkuverten med navnet på området som er i udbud.


Husk at budfristen skal overholdes uanset, hvordan du afgiver dit bud.

Bud lavere end mindsteprisen vil ikke komme i betragtning.

Grundene sælges til højstbydende, og der er således ikke mulighed for at byde igen, hvis andre har budt højere end dig på en grund.


Hvornår og hvordan får jeg svar?

Vi ved hvor meget, der kan være på spil, når man byder på en grund. Vi bestræber os derfor på at give svar til alle hurtigst muligt. Oftest sender vi svaret afsted allerede første hverdag efter budfristen. Svaret modtager du i din digitale postkasse.

Da det forekommer, at flere byder på samme grund, så skal alle naturligvis have svar på samme tid. Derfor oplyser vi ikke resultatet til nogen, hverken telefonisk eller skriftligt før ALLE budgivere har modtaget svar i deres digitale postkasse.


Kan jeg fortryde mit bud?

Indtil budfristen er passeret, så kan et bud annulleres uden omkostninger. Det er vigtigt, at du kontakter os telefonisk på tlf. 79 96 60 55 eller sender en mail via Digital Post inden budfristen udløber.

Når vi har meddelt dig, at dit bud er accepteret så gælder en fortrydelsesret jf. lovbekendtgørelse. nr. 1123 af 22. september 2015 om forbrugerbeskyttelse ved erhvervelse af fast ejendom mv. Du kan træde tilbage fra handlen, hvis du inden 6 hverdage efter, at tilbuddet er accepteret, skriftlig giver Vejen Kommune meddelelse herom og mod at betale 1% af købesummen.


Hvornår kan jeg søge om byggetilladelse?

Du kan søge om byggetilladelse, når vi har meddelt dig, at vi har accepteret dit bud. Du skal blot være opmærksom på, at udgiften til behandlingen af din ansøgning skal afholdes af dig, uanset om handlen fortrydes eller gennemføres.

Byggetilladelsen kan tidligst udstedes når købsaftalen er underskrevet, købesummen er betalt og overtagelsesdatoen er passeret.


Hvem kan jeg kontakte for yderligere spørgsmål?

Team Køb & Salg:
Spørgsmål til selve udbuddet, købsprocessen, generelle forhold mv.:
Anne Kirstine Skytt og Birgith M. Hansen - tlf.: 7996 6055 / 7996 6203
Lene Czyz Nielsen tlf.: 7996 6058 for erhvervsgrunde 

Byg og ejendomsdata:
Spørgsmål om udformning af byggeri og krav i forbindelse med byggetilladelse:
Vores byggesagsbehandlere - tlf.: 79 96 61 49

Bygninger og anlæg:
Spørgsmål i forhold til de generelle forhold omkring byggemodningen:
Emil Y. Lund - tlf.: 7996 6274

Vejen Forsyning:
Spørgsmål i forhold til afledning af regnvand, spildevand og andre individuelle løsninger:
Vejen Forsyning - www.vejenforsyning.dk eller tlf.: 76 32 66 00

 

Du er også velkommen til at sende os en besked via Digital Post. 

Send digital post som borger

Send digital post som virksomhed 

Hvem kan jeg kontakte?

Team Køb & Salg:
Spørgsmål til selve udbuddet, købsprocessen, generelle forhold mv.:
Anne Kirstine Skytt og Birgith M. Hansen - tlf.: 7996 6055 / 7996 6203
Lene Czyz Nielsen tlf.: 7996 6058 for erhvervsgrunde 

Byg og ejendomsdata:
Spørgsmål om udformning af byggeri og krav i forbindelse med byggetilladelse:
Vores byggesagsbehandlere - tlf.: 79 96 61 49

Bygninger og anlæg:
Spørgsmål i forhold til de generelle forhold omkring byggemodningen:
Emil Y. Lund - tlf.: 7996 6274

Vejen Forsyning:
Spørgsmål i forhold til afledning af regnvand, spildevand og andre individuelle løsninger:
Vejen Forsyning - www.vejenforsyning.dk eller tlf.: 76 32 66 00

 

Du er også velkommen til at sende os en besked via Digital Post. 

Send digital post som borger

Send digital post som virksomhed 

Mere om området

Området omkring Isfuglevænget indgår i en helhedsplan, som blev opstartet tilbage ved grundlæggelse af boligerne på Solbakken. Nu udvides området med naturlige, rekreative områder og eget stisystem, der har forbindelse til Rødding Skole, således at børnefamilierne roligt kan sende børnene af sted.

Isfuglevænget ligger med en yderst attraktiv placering i Rødding både i forhold til skoler og institutioner, men også til dagligvareindkøb.

I Rødding finder man også mange fine butikker, Hotel Rødding, Rødding Højskole, Rødding Aktivitetshus og ikke mindst Rødding Centret, der er et stort aktiv for foreningslivet. Udover Rødding Centrets svømmehal, fitnesscenter, sportshaller og mange udendørs faciliteter indeholder centret ligeledes både bibliotek, biograf og bowlingcenter.

Isfuglevænget har fået sit smukke navn, da der bor og yngler Isfugle i de smukke naturomgivelser netop Rødding. Fuglen er med sine fine blå-grønne farver et tegn på god vandkvalitet, da den trives bedst i rene vandløb og søer.

Team Køb & Salg

Teknik & Miljø

Rådhuspassagen 3, 6600 Vejen

Ring til os

Denne side er printet den 05-07-2024 12.17

Ophavsretten tilhører Vejen Kommune.

Informationer må alene anvendes til eget ikke-kommercielt brug.

Hold dig opdateret om Vejen Kommune

Vejen Kommune
Rådhuspassagen 3
6600 Vejen

Telefon: +45 79 96 50 00